Skåne innovation week – vårt bidrag till samtalet

Vilka personliga, professionella och samhälleliga normer påverkar din stressnivå? Vad kan du göra för att hantera dem?

Vi är många som lider på grund av stressen som uppstår av de orimliga normer vi förväntas leva våra liv enligt. Låt oss försöka slå hål på några av dem och bygga nya bättre normer. Låt oss göra det ihop för det finns en otrolig kraft som kommer av att tillsammans höja våra röster kring det som gör ont, trycker ner och gör oss sjuka.

Den 28:e maj klockan 14-16 bjuder PkByrån och Add Gender in till ett event på The Ground i Malmö.

Jag som håller i det här heter Sanna Lilie. För 12 år sedan var jag utbränd, utmattningsdeprimerad. För sex år sedan skrev jag och Pernilla Alexandersson boken Brinntid – en bok om utbrändhet som en konsekvens av ojämställdhet och orimliga normer. I våras startade jag Samtalstid – en feministisk samtalsmottagning för stresshantering och har arrangerat ett par gruppsamtal om stress sedan dess.

Det finns 20 platser, vi bjuder på fika och det är först till kvarn som gäller så mejla sanna@pkbyran.se om du vill komma. Mer info på Facebook-eventet. Varmt välkommen!

Detta är ett event som sponsras av och genomförs i samarbete med Skåne Innovation Week.

Vi har också ett till event i Malmö samma vecka den 24:e maj klockan 08:30-10 om inkluderande kommunikation. Läs mer om det här.

Mer från bloggen

Normingenjörens verktyg

Det osynliga våldet i nära relationer

Normingenjören Ulrika Husmark gästbloggar här om våld i nära relation. Psykiskt våld är mer diffust, svårare att sätta fingret på och är därför knepigare att uppfatta och bevisa, än fysiskt våld. Jämställdhetsmyndigheten har fått i uppdrag att ta fram arbetssätt för kommuner att sprida information om våld i nära relationer och hur kontakt kan tas med våldsutsatta.

Läs mer >>

Reklamombudsmannen behöver din hjälp!

Frida Stjernholm är Add Genders marknadschef samt ledamot i Reklamombudsmannens Opinionsnämnd (RON). Hon förklarar vad Reklamombudsmannen är, dess uppdrag och hur du gör för att anmäla reklam som du misstänker bryter mot marknadsetiska regler.

Läs mer >>