Funderar du på att bli kund hos Add Gender? Du kanske har tittat på våra tjänster och funderar på hur processen ser ut när man väl tar kontakt? Jenny Claesson berättar här om kundresan och vad du kan förvänta dig!
För att fler ska känna till vad vi egentligen gör så tänkte jag dela med mig av hur en kundresa kan se ut. Du är kanske ansvarig för jämställdhet och inkludering på din organisation, eller är en eldsjäl som ser att det behövs en insats. I din research så hittar du oss och tar kontakt. Kanske via hemsidans formulär eller så mejlar du direkt till någon av oss. Vi bokar allt som oftast in ett möte med dig för att stämma av behov, omfattning, budget och liknande. Därefter sätter vi ihop en arbetsgrupp med normingenjörer som passar just er.
Våra leveranser kvalitetssäkras av vår så kallade fältkodex som ringar in normingenjörens förhållningssätt. Att ha flera ögon på leveranser höjer också kvaliteten och vi vill i största möjliga mån samskapa med dig som kund. Du måste känna igen dig i, känna ägarskap för och förstå arbetet för att det ska få effekt. Målet är självorganiserande inkludering, det vill säga att ni själva har tillräckligt med kompetens och verktyg för att inkludera er själva och varandra.
En allt mer kompetent kund
Jag blir både stolt och lite lycklig när kunder som prenumererar på vår rådgivningstjänst ställer allt färre men allt klurigare frågor. Det ger mig ett kvitto på att du är på en resa där du blir allt tryggare att själv fatta beslut och styra inkluderingsarbetet. Allra roligast är mitt jobb när vi tillsammans bollar lösningar och pratar om frågeställningar och utmaningar ni upplever.
Sitter du och planerar upp året nu? Tänker du köpa tjänster inom vårt fält? Här är några frågor som tar dig vidare i processen.
- Vad skulle vara succé? Vad ska vara uppfyllt för att det ska bli så bra som möjligt? Var specifik!
- Vilken målgrupp gäller det? Hur ser förkunskaperna ut?
- När ska det ske?
- Vad är viktigt för er? Finns det något särskilt vi behöver veta om er?
- Vad har vi för budget? Att tala klarspråk om pengar är inte alltid lätt, men förkortar processen och sparar tid för alla inblandade.