Åhléns

Rådgivning i jämlikhet och inkludering

Varuhuset Åhléns arbetar långsiktigt och strategiskt för att vara ett Varuhus för alla. Add Genders experter på jämlikhet och inkluderingsfrågor har under flera år utbildat och fungerat som rådgivare för medarbetarna på marknadsavdelningen och stöttat i deras arbete med att göra inkluderande kommunikation. Åhléns är tydliga med sin värdegrund och all kommunikation utgår från den – där spelar valet av bilder och text stor roll för hur varumärket tas emot. Add Genders nätverk av normingenjörer står till tjänst med rådgivning när Åhléns marknadsavdelning behöver den, i allt ifrån frågor kring inkluderande språk och bildval till bemötande av feedback från kunder.

Med AddGenders gedigna kunskap i värderingsfrågor och lösningsorienterade tillvägagångssätt blir det svåra lätt. De har genom åren bidragit med värdefull stöttning i vår strävan att vara en marknadsavdelning som värnar om att alla kunder ska känna sig inkluderande i vår kommunikation och välkommen till Åhléns.  

Weronica Nilsson, PR- och Kommunikationschef

Mer från bloggen

Byggbranschen måste lyckas med en inkluderande attityd

På nyheterna förra veckan kunde vi höra om byggbranschens utmaningar att rekrytera för framtidens behov. Jag ser vikten av att prata om beteenden och attityder med sina kollegor och samarbetspartners. Vill ni veta mer och ha stöd i att facilitera vid samtal gällande projektkulturen, jämställdhet, inkluderande normer kontakta gärna mig eller någon annan av oss normingenjörer via Add Gender.

Läs mer >>

Freja Buzzi om normkritik i praktiken

Varje termin tar Add Gender in praktikanter, som kommer att bli framtidens experter på arbetsmarknaden inom jämställdhet, mångfald och inkludering. I det här inlägget berättar Freja Buzzi om sig själv och sin praktik på Add Gender.

Läs mer >>