Blixten & Co

Utbildning i jämställdhet och arbetsgivaransvar

Liveunderhållningsproducenten Blixten & Co har funnits i Add Genders kundkrets i många år och det har varit en spännande resa att följa deras mognad i jämställdhets- och inkluderingsfrågor. Redan tidigt fanns ett tydligt mål att leda samtalet kring frågorna i branschen men insåg att de behövde börja internt med att kartlägga, sätta mål och utbilda sig. Efter #metoo gjordes en ny satsning på utbildning där samtliga medarbetare deltog. Utöver att titta på lagstiftning, arbetsgivaransvar och liknande så har medarbetarna diskuterat möjliga riskområden och utmaningar utifrån sina egna specifika roller. Tillsammans diskuterades lösningar och arbetssätt som minskar risker för sexuella trakasserier. Det erfarenhetsutbyte som skedde i grupperna var nyttig för att förstå att det egna perspektivet inte alltid överensstämmer med den allmänna bilden – eller att den jag jobbar tätt med kanske ser saker på ett helt annat sätt.

I samarbete med Add Gender har Blixten & Co startat ett både givande och nödvändigt samtal om jämställdhet på branschnivå, men också tagit konkreta steg mot att förverkliga sin dröm om att vara branschledande inom jämställdhet och inkluderingsfrågor.

Mer från bloggen

Normingenjörens verktyg

En norminnovativ framtid!

För att stötta organisationer i jakten på nya sätt att navigera i komplex och snabbföränderlig terräng har Malin Lindberg som innovationsforskare tillsammans med Add Gender och en upplevelsedesigner utvecklat en helt ny tjänst för norminnovativ utveckling.

Läs mer >>

Reklamombudsmannen behöver din hjälp!

Frida Stjernholm är Add Genders marknadschef samt ledamot i Reklamombudsmannens Opinionsnämnd (RON). Hon förklarar vad Reklamombudsmannen är, dess uppdrag och hur du gör för att anmäla reklam som du misstänker bryter mot marknadsetiska regler.

Läs mer >>