Åhléns

Rådgivning i jämlikhet och inkludering

Varuhuset Åhléns arbetar långsiktigt och strategiskt för att vara ett Varuhus för alla. Add Genders experter på jämlikhet och inkluderingsfrågor har under flera år utbildat och fungerat som rådgivare för medarbetarna på marknadsavdelningen och stöttat i deras arbete med att göra inkluderande kommunikation. Åhléns är tydliga med sin värdegrund och all kommunikation utgår från den – där spelar valet av bilder och text stor roll för hur varumärket tas emot. Add Genders nätverk av normingenjörer står till tjänst med rådgivning när Åhléns marknadsavdelning behöver den, i allt ifrån frågor kring inkluderande språk och bildval till bemötande av feedback från kunder.

Med AddGenders gedigna kunskap i värderingsfrågor och lösningsorienterade tillvägagångssätt blir det svåra lätt. De har genom åren bidragit med värdefull stöttning i vår strävan att vara en marknadsavdelning som värnar om att alla kunder ska känna sig inkluderande i vår kommunikation och välkommen till Åhléns.  

Weronica Nilsson, PR- och Kommunikationschef

Mer från bloggen

Normingenjörer 2017 – Första träffen

Agnes Ekstrand går utbildningen certifierad normingenjör med Add Gender under hösten 2017. Den första av fyra träffar har avslutats och gruppen har nu börjat sin resa för att bli certifierade normingenjörer. Vi har alla olika bakgrund och situationer, men oavsett om vi är på gång att starta eget, jobbar med IT, forskar, eller har obestämda planer för framtiden, har vi ett gemensamt mål. Det är att ifrågasätta normer och förändra samhället till det bättre.

Läs mer >>