Åhléns

Rådgivning i jämlikhet och inkludering

Varuhuset Åhléns arbetar långsiktigt och strategiskt för att vara ett Varuhus för alla. Add Genders experter på jämlikhet och inkluderingsfrågor har under flera år utbildat och fungerat som rådgivare för medarbetarna på marknadsavdelningen och stöttat i deras arbete med att göra inkluderande kommunikation. Åhléns är tydliga med sin värdegrund och all kommunikation utgår från den – där spelar valet av bilder och text stor roll för hur varumärket tas emot. Add Genders nätverk av normingenjörer står till tjänst med rådgivning när Åhléns marknadsavdelning behöver den, i allt ifrån frågor kring inkluderande språk och bildval till bemötande av feedback från kunder.

Med AddGenders gedigna kunskap i värderingsfrågor och lösningsorienterade tillvägagångssätt blir det svåra lätt. De har genom åren bidragit med värdefull stöttning i vår strävan att vara en marknadsavdelning som värnar om att alla kunder ska känna sig inkluderande i vår kommunikation och välkommen till Åhléns.  

Weronica Nilsson, PR- och Kommunikationschef

Mer från bloggen

Normingenjörens verktyg

En norminnovativ framtid!

För att stötta organisationer i jakten på nya sätt att navigera i komplex och snabbföränderlig terräng har Malin Lindberg som innovationsforskare tillsammans med Add Gender och en upplevelsedesigner utvecklat en helt ny tjänst för norminnovativ utveckling.

Läs mer >>

För att få åka nedför måste du klättra uppför

Årets klättring 2019 kommer att bjuda på en uppdatering av våra tjänster. Där vill vi bättre synliggöra våra fantastiska normingenjörer. Målet är att bygga en plattform för normförändring som kan utgöra både verksamhetens och ledarens moraliska kompass. Detta i en tid då affärsmodellen blir själlös utan värderingar. Och då menar jag inte värdeord. Jag menar värderingar. Moderna värderingar för jämlikhet mellan människor och ett förtroende för varje människas unika potential och förmåga. Vare sig det är en kund, konsument, chef eller medarbetare. 

Läs mer >>